Biuletyn Informacji Publicznej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji spółka. z o.o. w Starachowicach
Czytaj stronęZatrzymaj czytanie stronyPrzerwijWznów
A-AA+
AAA⇅A
AAA⟷A
AAA
        Szukaj   Wyczyść

REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ


Regulamin
udzielania zamówień
 
obowiązujący w 
Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji
Sp. z o.o. w Starachowicach.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik do Uchwały Zarządu
Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji
w Starachowicach nr 7/2014 z dnia 22.04.2014 r.
 
 
 
 
 

Rozdział 1
Postanowienia ogólne
 
§1

Niniejszy Regulamin stosuje się do zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi, udzielanych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Starachowicach Sp. z o.o. – zwane dalej PWiK lub zamawiającym.
 

§2

1.    PWiK na podstawie art.3 ust.1 oraz art.132 ustawy Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm. zwanej w dalszej części ustawą PZP), jest zamawiającym sektorowym.
2.    Zgodnie z art. 133 ust. 1 ustawy PZP zamówienia sektorowe o wartości niższej niż kwoty określone w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP – zwane w dalszej części - zamówieniami sektorowymi „podprogowymi”, nie podlegają stosowaniu przepisów tejże ustawy i prowadzone są wyłącznie w oparciu o niniejszy regulamin.
3.    Do udzielania zamówień sektorowych, których wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty progowe określone rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP, jak również do innych zamówień publicznych do udzielenia, których wymagane jest stosowanie ustawy PZP stosuje się przepisy tejże ustawy i postanowienia niniejszego regulaminu zawarte w Rozdziale 3 nie mają zastosowania.
 

§3

Ilekroć w: niniejszym regulaminie, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ogłoszeniu o zamówieniu lub innym dokumencie związanym z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie niniejszego regulaminu jest mowa o:
1)    cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach  (Dz. U. Nr 97, poz. 1050 z późn. zm.);
2)    dostawach - należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu;
3)    kierowniku zamawiającego – należy przez to rozumieć Zarząd PWiK lub osobę upoważnioną;
4)    najkorzystniejszej ofercie - należy przez to rozumieć ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia, albo ofertę z najniższą ceną, a w przypadku zamówień publicznych w zakresie działalności twórczej lub naukowej, których przedmiotu nie można z góry opisać w sposób jednoznaczny i wyczerpujący - ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia;
5)    ofercie częściowej - należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wykonanie części zamówienia;
6)    ofercie wariantowej - należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, odmienny niż określony przez zamawiającego sposób wykonania zamówienia;
7)    robotach budowlanych - należy przez to rozumieć wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016, z późn. zm.), a także realizację obiektu budowlanego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, za pomocą dowolnych środków, zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego;
8)     środkach publicznych - należy przez to rozumieć środki publiczne w rozumieniu przepisów o finansach publicznych;
9)    umowie ramowej - należy przez to rozumieć umowę zawartą między zamawiającym a jednym lub większą liczbą wykonawców, której celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie, w szczególności cen i, jeżeli zachodzi taka potrzeba, przewidywanych ilości;
10)     usługach - należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy;
11)     ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póżn. zm/, z zwaną również dalej ustawą PZP/;
12)    wykonawcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia;
13)    zamawiającym - należy przez to rozumieć Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Starachowicach ul. Iglasta 5  27-200 Starachowice (PWiK);
14)    zamówieniach publicznych - należy przez to rozumieć umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane;
15)     zamówieniach sektorowych  - należy przez to rozumieć zamówienia publiczne określone w art. 132 oraz art. 133 ust. 1 ustawy PZP;
16)    zamówieniach sektorowych „podprogowych” – należy przez to rozumieć zamówienia publiczne opisane w §2 ust. 2 niniejszego regulaminu;
17)    awarii lub sytuacji awaryjnej – należy przez to rozumieć spowodowane nagłym, nieprzewidzianym zdarzeniem, uszkodzenie lub zniszczenie systemów lub elementów systemu i ze względów technologicznych, społecznych, bezpieczeństwa lub prawnych jest konieczne jej najszybsze usunięcie.
 

§4

1.    Zamówienie może być udzielone wyłączenie Wykonawcy, który zostanie wybrany zgodnie z przepisami ustawy PZP lub na podstawie regulacji zawartych w niniejszym regulaminie.
2.    Do udzielania zamówień, do których nie stosuje się ustawy PZP mają zastosowanie przepisy rozdziału III niniejszego regulaminu.

§5

1.    Wartość szacunkową zamówień ustala się zgodnie z przepisami ustawy PZP.
2.    Do określenia wartości szacunkowej zamówienia w walucie euro stosuje się średni kurs złotego do euro określony w rozporządzeniu wydanym za podstawie art. 35 ust. 3 ustawy PZP.
3.    Ustalenia wartości zamówienia dokonuje się nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi, oraz nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane.
4.    Jeżeli po ustaleniu wartości zamówienia nastąpiła zmiana okoliczności mających wpływ na dokonane ustalenie, zamawiający przed wszczęciem postępowania dokonuje zmiany wartości zamówienia.


Rozdział 2
Przygotowanie postępowania
 
§6

1.    Kierownicy komórek organizacyjnych do 30 listopada składają w Dziale Techniczno-Inwestycyjnym plany zamówień, przewidzianych do realizowania w następnym roku kalendarzowym.
2.    Dział Techniczno-Inwestycyjny po skorygowaniu i skonsultowaniu z kierownikami komórek, wraz z pracownikiem odpowiedzialnym za zamówienia publiczne opracowuje zbiorczy plan zamówień a następnie przedkłada go celem zatwierdzenia Prezesowi PWiK.
3.    Zbiorczy plan zamówień zawiera dla poszczególnego zamówienia co najmniej:
a.    rodzaj zamówienia  - odpowiednio robota budowlana, dostawa, usługa;
b.    przedmiot zamówienia;
c.    szacunkową wartość zamówienia;
d.    planowany termin realizacji zamówienia.
4.    Zamówienia ujęte w zbiorczym planie zamówień są podzielone wg grup:
a.    zamówienia sektorowe o wartości szacunkowej równej lub wyższej niż kwoty progowe określone przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP;
b.    zamówienia sektorowe „podprogowe”;
c.    zamówienia inne niż sektorowe do których udzielenia konieczne jest stosowanie ustawy PZP;

§7

Plan zamówień o którym mowa w §6 może być korygowany w ciągu roku.

§8

Realizacja zamówienia nie ujętego w zbiorczym planie zamówień, musi być poprzedzona uzyskaniem zgody Prezesa PWIK.

§9

Organizacja postępowania o udzielenie zamówienia składa się przynajmniej z następujących działań:
1)    Kierownik komórki organizacyjnej bezpośrednio związanej z realizacją zamówienia we współpracy z pracownikiem ds. zamówień publicznych opracowuje i przedkłada Prezesowi PWiK celem akceptacji wniosek o wszczęcie postępowania zawierający co najmniej:
a.    opis przedmiotu zamówienia;
b.    wartość szacunkową zamówienia;
c.    termin realizacji (opcjonalnie - pożądany lub wymagany)
d.    uzasadnienie merytoryczne wniosku.
2)    Prezes PWiK wyrażając zgodę na udzielenie zamówienia wskazuje jednocześnie, odpowiednio dla danego zamówienia - na podstawie ustawy PZP lub niniejszego regulaminu, osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie i organizacje postępowania o udzielenie zamówienia.

§10

1.    Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie:
•    jawności postepowania,
•    przejrzystości postepowania,
•    konkurencji,
•    równego traktowania wykonawców.
2.    Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
 

Rozdział 3
Zamówienia sektorowe „podprogowe”
 
§11

1.    Postępowanie o udzielenie zamówienia, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
2.    Dopuszcza się stosowanie innych form tj.: faksu lub poczty elektronicznej, jeżeli zamawiający dopuści ich stosowanie zamieszczając odpowiednie zapisy w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert.
3.    Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
 

§12

1.    Do przygotowania i przeprowadzenia zamówienia kierownik zamawiającego może powołać komisję przetargową określając jednocześnie jej skład, organizację pracy oraz zakres obowiązków.
2.    Komisja przetargowa może mieć charakter stały lub być powoływana do przygotowania i przeprowadzenia określonych postępowań.
3.    Zamawiający może odstąpić od powołania komisji przetargowej, wówczas postępowanie przygotowuje i prowadzi Dział zamówień publicznych lub inna jednostka organizacyjna, wyznaczona przez kierownika zamawiającego do przygotowania i przeprowadzenia postępowania.
4.    Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, kierownik zamawiającego, z własnej inicjatywy lub na wniosek komisji przetargowej lub kierownika jednostki organizacyjnej o której mowa w ust. 3 może powołać biegłych.
5.    Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegają wyłączeniu, jeżeli istnieją okoliczności budzące wątpliwości co do ich bezstronności a w szczególności:
a.    ubiegają się o udzielenie tego zamówienia;
b.    pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli
z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
c.    pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób;
d.    zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
6.    Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia składają,  pisemne oświadczenie, o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 5.
7.    Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o okolicznościach, o których mowa w  ust. 5, powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.
 

§13

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy
1.    Spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego odpowiednio w: ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszeniu do składania ofert.
2.    Nie podlegają wykluczeniu z postępowania.

§14

Zamówienia udziela się w trybie przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego bez ogłoszenia, zapytania o cenę, zamówienia z wolnej ręki i badania rynku.
 

§15

Decyzję w sprawie prowadzonego postępowania a w szczególności w sprawie: trybu postępowania, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ogłoszenia o zamówieniu, zaproszenia do składania ofert, warunków lub postanowień umowy, wyboru oferty najkorzystniejszej, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia podejmuje kierownik zamawiającego na wniosek komisji przetargowej lub w przypadku braku komisji przetargowej na wniosek jednostki organizacyjnej o której mowa w §12 ust. 3.
 

§16

1.    Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
2.    Przedmiot zamówienia można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia jeżeli jest to uzasadnione lub w przypadku dopuszczenia ofert równoważnych.
3.    Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
4.    Jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego.
5.    Program funkcjonalno-użytkowy obejmuje opis zadania budowlanego, w którym podaje się przeznaczenie ukończonych robót budowlanych oraz stawiane im wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne, materiałowe i funkcjonalne.
 
1.    Zamawiający zamieszcza wszelki

§17

e istotne dla prowadzonego postępowania przetargowego informacje w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2.    Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zawiera co najmniej;
a.    nazwę (firmę) oraz adres zamawiającego;
b.    tryb udzielenia zamówienia;
c.    opis przedmiotu zamówienia jak również opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych
d.    opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie
e.    termin wykonania zamówienia;
f.    opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków;
g.    wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu;
h.    informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami;
i.    wymagania dotyczące wadium;
j.    termin związania ofertą;
k.    opis sposobu przygotowywania ofert;
l.    miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;
m.    opis sposobu obliczenia ceny;
n.    opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert;
o.    wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
p.    istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia na takich warunkach;
q.    Zamawiający może określić w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, która część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom jak też żądać podania w ofercie nazw (firm) proponowanych podwykonawców;
r.    pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
 

§18

1.    Wykonawcy mogą zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszenia do składania ofert z zachowaniem formy określonej §11.
2.    Zamawiający prześle odpowiedź bez podawania źródła zapytania wszystkim wykonawcom, chyba że prośba o wyjaśnienie wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed składaniem ofert.
3.    Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszenia do składania ofert. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia lub których zaproszono do składania ofert.
 

§19

1.    Termin składania ofert wyznacza zamawiający z uwzględnieniem czasu niezbędnego na przygotowanie oferty.
2.    Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert jeżeli będzie to konieczne do prawidłowego przygotowania ofert.
 

§20

1.    Przetarg nieograniczony to tryb udzielenia zamówienia, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy.
3.    Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, zamieszczając ogłoszenie o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie, na stronie internetowej oraz jeżeli uzna za konieczne w prasie.
4.    Ogłoszenie o zamówieniu zawiera co najmniej;
a)     nazwę (firmę) i adres zamawiającego;
b)    określenie trybu zamówienia;
c)     określenie przedmiotu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych;
d)     informację o możliwości złożenia oferty wariantowej;
e)     termin wykonania zamówienia;
f)    opis warunków udziału w postępowaniu
g)    informację na temat wadium;
h)    kryteria oceny ofert i ich znaczenie;
i)    miejsce i termin składania ofert;
j)    termin związania ofertą;
k)    sposób uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz jej cenę.
5.    Specyfikację istotnych warunków zamówienia zamawiający przekazuje wykonawcom w formie jaką określił w ogłoszeniu o zamówieniu, w terminie nie dłuższym niż 4 dni od dnia otrzymania wniosku o jej przekazanie.
6.    Wniosek o przekazanie SIWZ musi zawierać nazwę i numer postępowania oraz w przypadku odpłatności za SIWZ zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu wykonawcy.
 

§21

1.    Przetarg ograniczony bez ogłoszenia to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający wszczyna postępowanie zapraszając do składania ofert wytypowanych przez siebie wykonawców, przesyłając im jednocześnie specyfikację istotnych warunków zamówienia.
2.    Zamawiający zaprasza wykonawców w liczbie zapewniającej konkurencję, nie mniejszej niż 3, chyba że ze względu na specjalistyczny charakter zamówienia liczba wykonawców mogących je wykonać jest mniejsza, jednak nie mniejsza niż 2.
 

§22

1.    Zapytanie o cenę to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie wykonawców i zaprasza ich do składania ofert.
2.    Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych.
3.    Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę, zapraszając do składania ofert nie mniej niż 3 wykonawców.
4.    Przepisów dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia i wadium nie stosuje się.
5.    Zaproszenie do składania ofert o którym mowa w ust. 1 zawiera co najmniej
a.    nazwę (firmę) i adres zamawiającego;
b.    określenie trybu zamówienia;
c.    opis przedmiotu zamówienia.

§23

1.    Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą.
2.    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1)    dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
a)    z przyczyn technicznych lub,
b)    z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych
c)    przepisów;
2)    w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej,
3)    ze względu na awaryjną sytuację, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
4)    w prowadzonym uprzednio postępowaniu o udzielenie zamówienia, które prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione,
5)    w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia i niezbędnych do jego prawidłowego wykonania,
6)    w przypadku udzielania, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż  50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień,
7)    w przypadku udzielania, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy dostaw, zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na rozszerzeniu dostawy i dotyczących przedmiotu zamówienia określonego w specyfikacji zamówienia podstawowego,
8)    możliwe jest udzielenie zamówienia na dostawy na szczególnie korzystnych warunkach w związku z likwidacją działalności innego podmiotu, postępowaniem egzekucyjnym albo upadłościowym,
9)    zamówienie na dostawy jest dokonywane na giełdzie towarowej,
10)    istnieją okoliczności gwarantujące zamawiającemu korzyści, które nie zaistnieją w przypadku udzielenia zamówienia w innym trybie a wniosek komisji przetargowej lub jednostki organizacyjnej o której mowa w §12 ust.3, zawierający ich opis i uzasadnienie uzyskał akceptację kierownika zamawiającego.
3.    Do udzielenia zamówienia z wolnej ręki nie stosuje się przepisów dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia, otwarcia ofert oraz wadium.

§24

1.    Badanie rynku to tryb udzielenia zamówienia, w który zamawiający może udzielić zamówienia gdy wartość szacunkowa zamówienia jest mniejsza niż 6.000 euro.
2.    Zamawiający rozpoznaje odpowiednio dla danego przedmiotu zamówienia ceny oraz wykonawców, a następnie wybiera ofertę najkorzystniejszą i udziela zamówienia.
3.    Podstawę rozpoznania rynku stanowią w szczególności dokumenty w postaci:
•    pisemnych informacji handlowych lub ofert przesłane przez wykonawców z własnej inicjatywy lub uzyskane z inicjatywy zamawiającego;
•    wydruków ze stron internetowych zawierających oferty lub informacje handlowe;
•    wydruków listów elektronicznych;
•    notatek z rozmów telefonicznych.
4.    Dla zapewnienia konkurencyjności wyboru wykonawcy pracownik zamawiającego prowadzący postępowanie dokonuje rozpoznania rynku w oparciu o odpowiednią liczbę ofert nie mniej niż 3.
5.    Do udzielenia zamówienia w trybie badania rynku nie stosuje się przepisów dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia, otwarcia ofert oraz wadium.
 

§25

1.    Zamawiający może żądać wniesienia wadium celem ubiegania się o udzielenie zamówienia określając jego kwotę w granicach 0,5%-7% wartości zamówienia.
2.    Zamawiający może żądać wniesienia wadium w formach:
•    pieniądzu;
•    poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
•    gwarancjach bankowych;
•    gwarancjach ubezpieczeniowych;
•    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
3.    Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium gdy: upłynął termin związania z ofertą, zawarto ważna umowę o udzielenie zamówienia, unieważniono postępowanie.
4.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)    odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie;
b)    nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)    zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
 

§26

1.    Zamawiający może żądać zabezpieczenia należytego wykonania umowy zwanego dalej „zabezpieczeniem” określając jego kwotę w granicach 3%-15% wartości brutto zamówienia podanej w ofercie.
2.    Zamawiający może żądać wniesienia zabezpieczenia w formach:
•    pieniądzu;
•    poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
•    gwarancjach bankowych;
•    gwarancjach ubezpieczeniowych;
•    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3.    Zamawiający określa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, lub zaproszeniu do składania ofert sposób, warunki i termin zwrotu zabezpieczenia.
4.    Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
5.    Jeżeli wykonawca jest jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie może służyć także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości.
 

§27

1.    Otwarcie ofert jest jawne.
2.    Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
3.    Zamawiający podczas otwarcia ofert może podać kwotę jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
4.    Informacje, o których mowa w ust. 2 i 3, przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek.
 

§28

1.    Badania i oceny ofert dokonuje komisja przetargowa lub jednostka organizacyjna o której mowa w §12 ust.3.
2.    Na podstawie złożonych dokumentów zamawiający ocenia czy wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu.
3.    Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że ich uzupełnienie nie będzie miało wpływu na wybór najkorzystniejszej oferty i udzielenie zamówienia. Niezłożenie brakujących dokumentów lub oświadczeń w terminie wyznaczonym przez zamawiającego poczytuje się za niespełnienie warunków udziału w postępowaniu.
4.    Zamawiający może zwrócić się do wykonawców o złożenie wyjaśnień dotyczących oferty jak również może żądać doprecyzowania bądź uzupełnienia terminologii, parametrów technicznych, norm, certyfikatów oraz wszelkich informacji mających znaczenie w określeniu i sprecyzowaniu przedmiotu zamówienia.
5.    Zamawiający poprawia w ofercie oczywiste i nie budzące wątpliwości omyłki pisarskie oraz rachunkowe zawiadamiając jednocześnie wszystkich wykonawców którzy złożyli oferty.
 

§29

1.    Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1)    wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
2)    wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3)    wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)    osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5)    spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6)    spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7)    spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8)    osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9)    podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10)    wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu.
2.    Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1)    wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców
w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
2)    złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3)    nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem § 32 ust. 3;
4)    nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
3.    Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
4.    Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
 

§30

1.    Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
1)    treść oferty nie odpowiada specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub jest niezgodna z niniejszym regulaminem,
2)    oferta zawiera omyłki rachunkowe lub błędy w obliczaniu ceny na których poprawienie wykonawca nie wyraził w wyznaczonym terminie zgody lub ich poprawienie było niezgodne z §27 ust.5,
3)    oferta została złożona po terminie,
4)    została złożona przez wykonawcę niezaproszonego do składania ofert,
5)    wykonawca nie złożył w wyznaczonym terminie wyjaśnień o których mowa w §27 ust.4,
6)    jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
2.    O odrzuceniu oferty zamawiający informuje wszystkich wykonawców którzy złożyli oferty.
 

§31

1.    Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród nieodrzuconych ofert zgodnie z kryteriami oceny określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert.
2.    Jeżeli wybór oferty najkorzystniejszej jest niemożliwy z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający może spośród tych ofert wybrać ofertę z niższą ceną lub wezwać wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych lub skorzystać z prawa określonego w ust.6.
3.    Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia o wyborze oferty najkorzystniejszej.
4.    Zamówienia udziela się wykonawcy, który spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz którego oferta zgodnie z zasadami niniejszego regulaminu została uznana za najkorzystniejszą.
5.    W przypadku gdy wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą uchyla się od zawarcia umowy na określonych warunkach, lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
6.    Zamawiający w uzasadnionych przypadkach ma prawo swobodnego wyboru oferty.
 

§32

1.    Zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli:
1)    nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu,
2)    wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
2.    Zamawiający może unieważnić postępowanie jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę jaką może przeznaczyć na realizację zamówienia a kwotę taką zamawiający podał w momencie otwarcia ofert.
3.    Zamawiającemu przysługuje prawo do unieważnienia postępowania bez podawania przyczyn.
 

§33

W trakcie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający sporządza pisemny protokół z postępowania o udzielenie zamówienia, zwany dalej „protokołem”, zawierający wszelkie istotne informacje, które miały znaczenie przy udzieleniu zamówienia lub unieważnieniu postępowania.
 

§34

1.    Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia w terminie nie krótszym niż 6 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
2.    Umowa pod rygorem nieważności zawarta jest w formie pisemnej.
3.    Umowa w części wykraczającej poza zakres zamówienia jest nieważna.
4.    Umowę na dostawy i usługi zawiera się na czas oznaczony nie dłuższy niż 3 lata.

§35

1.    Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszego regulaminu, przysługują środki ochrony prawnej.
2.    Wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie regulaminu, można wnieść protest do Zarządu PWiK Sp. z o.o. w Starachowicach.
3.    Protest wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4.    Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
5.    W przypadku wniesienia protestu po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania z ofertą ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
6.    zawieszeniu biegu terminu związania ofertą zamawiający informuje niezwłocznie wykonawców, którzy złożyli oferty.
7.    Treść protestu bez wskazania jego źródła zamawiający przekazuje:
•    wszystkim wykonawcom, którzy złożyli oferty jeżeli dotyczy on otwarcia ofert, badania i oceny ofert, wyboru najkorzystniejszej oferty, odrzucenia oferty, wykluczenia wykonawcy.
•    wszystkim wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu jeżeli dotyczy on ogłoszenia o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do składania ofert.
8.    Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią.
9.    Zamawiający:
a)    odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony,
b)    rozstrzyga protest w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia.
c)    zamawiający przekazuje rozstrzygnięcie protestu odpowiednio:
•    wszystkim wykonawcom, którzy złożyli oferty jeżeli dotyczy on otwarcia, badania i oceny ofert, wyboru najkorzystniejszej oferty, odrzucenia oferty,
•    wszystkim wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu jeżeli dotyczy on ogłoszenia, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do składania ofert.
10.    Protest jest ostatecznie rozstrzygnięty w chwili przekazania rozstrzygnięcia wykonawcom.
11.    Od rozstrzygniętego protestu nie przysługuje odwołanie.
 

 


Rozdział 4
Postanowienia końcowe


 §36

Niniejszy regulamin nie ma zastosowania do zamówień:
•    z zakresu prawa pracy,
•    na usługi telekomunikacyjne, telefoniczne i teleksowe,
•    na dostawy energii elektrycznej i cieplnej, paliw gazowych i wody,
•    których przedmiotem są transakcje finansowe mające na celu uzyskanie dla zamawiającego środków pieniężnych lub kapitału.
 

§37

Regulamin obowiązuje od dnia 01.05.2014 r.
 
 
 
 





                                                                                                                                             Prezes PWIK Spółka z o.o. Starachowice

 

2020-01-28 06:57
Regulamin Zamówień
1037 KB
2020-01-28 06:58
Załącznik Nr 1 do regulaminu
300 KB

Wytworzył/Wprowadził: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:30
Opublikował: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:38

Zmienił: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 09:09:52
Opublikował: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 09:09:59

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

Archiwum - poprzednie wersje:

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ - obowiązujący od 1.05.2014 r.

Wytworzył/Wprowadził: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:30
Opublikował: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:38

Zmienił: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:58:57
Opublikował: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:59:04

Wersja znajduje się w archiwum i była opublikowana.

REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ - obowiązujący od 1.05.2014 r.

Wytworzył/Wprowadził: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:30
Opublikował: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:38

Zmienił: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:30
Opublikował: Krzysztof Jurkowski 2014-06-27 08:37:38

Zamknij